Bolt.Works ja kesäduunikampanjan wow-efekti

Bolt.Works ja kesäduunikampanjan wow-efekti

Kun tavoitteena oli herättää huomiota, synnyttää hyvää mieltä ja kasvattaa tunnettuutta, Bolt.Works valitsi ulkomainonnan kumppanikseen Outshinen. Yhteistyö huipentui valtakunnalliseen diginäkyvyyteen, joka näkyi – ja toi tuloksia.

Yhteistyö Bolt.Worksin ja Outshinen välillä alkoi jo vuonna 2023, mutta kunnolla vaihde kytkettiin silmään keväällä 2024, kun kesäduunikampanja vietiin digitaalisiin ulkomainosnäyttöihin ympäri Suomen. Outshinen digitaalinen ulkomainonta valikoitui yhdeksi monimediakampanjan päämedioista, somen rinnalle.

"Halusimme herättää wow-efektin – ja tiesimme, että näyttävä ulkomainonta tekee sen tehokkaasti. Myös asiakkaamme arvostavat tällaista avaimet käteen -kesäduunikampanjaa, jossa näyttävällä ulkomainonnalla on oma roolinsa", Johannes Setänen, toimialajohtaja (Palvelut & Markkinointi) Bolt.Worksilta kertoo yhteistyön lähtökohdista.

Kampanjan näkyvyys oli mittava: kun alkuvuodesta käytössä oli 25 diginäyttöä, kevään mittaan näyttöjä oli jo yli 50. Diginäytöt sijoitettiin Bolt.Worksin toimistopaikkakuntien parhaimmille paikoille eri puolille Suomea.

Hyväntekeväisyyttä entistä digimmin

Sisällöllisesti näkyvyys kulki kahdessa linjassa. Vuonna 2024 pääosaan nousi värikäs Bolt-kesäpörriäinen, joka kiinnitti katseet ja erottui katukuvassa. Tänä vuonna painotus siirtyi vastuullisuuteen, kun kampanjaan liitettiin lahjoituspotin kerääminen MIELI ry:lle. Samalla otettiin selkeä askel eteenpäin perinteisistä tienvarsitauluista; nyt panostettiin täysin digitaaliseen näkyvyyteen.

Sidosryhmiltä ja asiakkailta tullut palaute on ollut erinomaista. Erityisesti Outshinen visuaalisesti laadukkaat raportit ja suunnittelutyökalu ovat saaneet kiitosta.

Bolt.Works ja kesäduunikampanjan wow-efekti

Hyvät tulokset puhuvat puolestaan

Vuoden 2025 Hyvän Mielen kesäduunikampanjaan saatiin 30 % enemmän asiakkaita mukaan kuin edellisvuonna ja tunnettuus parani huomattavasti. Sanoman Suomi-tutka-tunnettuusmittauksen mukaan Bolt.Works-brändin tunnistaa jo 58 % 30–44-vuotiaista työikäisistä.

"Outshinen asiakasportaali ja valovoimaiset diginäytöt olivat todistetusti tärkeitä tekijöitä Bolt.Worksin tunnettuuden nostamisessa huippuunsa.", Setänen iloitsee.

Tyytyväisyys on molemminpuolista, sillä myös Outshinen Chief Client Officer Jenny Saranen kiittelee Bolt.Worksia hyvin sujuneesta yhteistyöstä.

"Bolt.Works on brändinä nuorekas ja valmis tekemään asiat toisin. Yhteistyö on ollut sujuvaa alusta asti, ja olemme iloisia, että voimme olla tukemassa heidän kasvutarinaansa", Saranen toteaa.

Tutustu Bolt.Worksiin täällä.

Pinnoilta bongattua

Digitaalinen ulkomainonta pysäyttää, puhuttelee ja jää mieleen.